KIEDY NASTĘPUJE DRAMATYCZNA ZMIANA NA RYNKU

KIEDY NASTĘPUJE DRAMATYCZNA ZMIANA NA RYNKU

Kiedy następuje dramatyczna zmiana na rynku, kiedy stoimy w miejscu, ponieważ poprzednio wytyczona strategia się zdezaktualizowała, kiedy nie udaje się nam osiągać zaplanowanych celów, to czekanie na cud, niewiele tutaj zdziała. Chyba trudno dziś w to uwierzyć ale YouTube pierwotnie był platformą randkową Tune In Hook Up. Z kolei Instagram miał swój prototyp o nazwie scotch, początkowo nazywał się burbn (nazwa zainspirowana zamiłowaniem do burbona) i był skomplikowaną, poplątaną mieszaniną meldowania statusu użytkowników, gry “wojny z mafią” publikowania planów i udostępniania zdjęć takich jak Facebook. Może zatem, kiedy nie wiadomo co robić, warto zrobić zwrot w kierunku znaczącej zmiany w swoim modelu biznesowym? Może warto wykonać PIVOT, który zagwarantuje utrzymanie? Pivot może być np. ofertowy, dystrybucyjny (zamiast sprzedaży przez własny sklep, sprzedaż przez Allegro), zarobkowy (jeśli jesteś start-upem, a Klienci nie płacą, rozwiązaniem może być tutaj pobór część wynagrodzenia w postaci udziałów) lub grupy docelowej, kiedy stwierdzisz, że może Twoim produktem lub usługą bardziej zainteresują się nastolatki zamiast studentów? Dokonując korekty dotychczasowych działań, warto testować nowe hipotezy dotyczące produktu lub usługi. Zmiana planów powiązana jest z odwagą, która połączona z roztropnością może być dobrą drogą do sukcesu. Innowacje połączone są z rozwojem, a zatem to Twój cel. Działaj! Jak się okazuje, powszechnie znana przedsiębiorczość Polaków ale i innych narodowości ujawniała się ostatnio w obszarze powiązanych z coronawirusem znaków towarowych. I tak na przykład informacja, jakoby alkohol był pomocny w walce z koronawirusem, skłoniła kreatywnych polskich producentów wyrobów alkoholowych do zgłoszenia unijnego znaku towarowego ANTYWIRUSÓWKA oraz ANTY-WIRUS KONESER. Z kolei nazwę CORONAVIRUS próbuje zastrzec w Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej producent wyrobów alkoholowych w Hiszpanii. PASTACORONA to świeża propozycja włoskiej spółki. Natomiast na rynku preparatów medycznych i higienicznych wyróżnia się ANTICORONA, czyli żele antybakteryjne, urządzenia do dezynfekcji, środki toaletowe, maseczki i preparaty do oczyszczania powietrza oraz

CORONEX dla preparatów farmaceutycznych w Wielkiej Brytanii. Swojsko brzmiący WIREK to zgłoszenie polskiego antybakteryjnego proszku do prania, który ma eliminować bakterie, wirusy, zarazki i grzyby. I wydaje się, że na Coronacoin czy Covidcoin musimy jeszcze chwilę poczekać…

Powrót do wszystkich wpisów